К основному контенту

Это просто «период». Период.

Over the years, we have seen women move around with utmost ease in advertisements during ‘those days of the month’. Then why does their ‘happiest self’ get them questioning about why they don't feel the same way?

Conversations around the emotions women go through during menstruation have rarely been discussed in advertisements with a realistic approach. So has been the case for premenstrual and post-menstrual syndrome, followed by menopause that have also been under the wraps.

Ease On Out

However, femtech brand Nua recently addressed the same issue in its ad featuring Deepika Paduk1. It aimed at breaking stereotypes around the happily dancing women on their period, shown in cliche sanitary napkin ads.

In 2020, Nobel Hygiene‘s advertisement featuring actor Radhika Apte showcased her explaining about period flows for Rio pads. The ad film highlighted the true colour of ‘periods’, i.e. ‘Red’ instead of the blue gel shown on sanitary napkins to test its absorption capacity.

This bold move rattled some consumers and got them lodging a complaint with the Advertising Standards Council of India (ASCI). ASCI requested modifications which included ‘toning down the showcase of blood’ at the end of the film.

Secondly, the image of blood absorbed by the pad came across as ‘striking’ to the eyes and also raised concerns among the viewers.

The very fact that realistic ads around menstruation still manage to enrage viewers shows how it is still considered a very delicate topic of discussion.

Currently, we are coming across a host of ad films that are trying to start conversations around periods, which is otherwise considered as a taboo. Only time will tell whether the ad films will leave a mark as impactful as the ‘red stain’.


We would love to hear your feedback. Do reach us oncontactus@etthose days.com or kashmeera.s@timesinternet.in or prasad.s@timesinternet.in. Happy reading!

Deepika Padukone challenges clichés of sanitary pad ads in new Nua campaign

The campaign aims to change the misrepresentation of women who are shown to be having the time of their lives in ads for menstrual hygiene products like sanitary pads. Прочитайте больше.

Alia Bhatt gets mocked in the latest JSW Paints ad

The ad begins with Bhatt making a video blog while Bhatt is seen touring a house. She smells something strange and starts looking for the source of a smell. The actor finds a door being painted and immediately stops the painter. Прочитайте больше.

Usha Uthup take a melodious road to promote Zepto in IPL campaign

Taapsee Pannu presents a full stop solution to ‘period hassle’ in Gynoveda’s new ad film

Stayfree encourages women to fulfil their dreams in new ad film

Alia Bhatt calms down agitated people with Perk in Cadbury’s new campaign

Consumers echo ‘Tap to pay with Visa’ in new ad film

Stashfin encourages financial independence of women in new campaign

Pankaj Tripathi and his dadi praise Ecolink's fans and lights in new TVC

Katrina Kaif lives a worry free life in new Medimix campaign

Sanya Malhotra says ‘You belong with me’ in Shoppers Stop’s new campaign

Madhuri Dixit highlights the presence of 'Zinc' in Aquaguard's new ad film

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

Новый Pokemon появляется в Pokemon Go как загадочный сайт появляется онлайн

В pokemon go появился невидимый покемон, который, кажется, связан с загадочным новым веб-сайтом. У игроков есть новый покемон, следующий за ними в pokemon go. Покемон появляется в конце сегодняшнего классического события pokemon go community day , когда появляются несколько золотых Pokestops. Скручивание на одном из золотых покестопсов заставляет новую «монету ???? Игроки могут собрать до 100 загадочных монет, вращая Pokestops в pokemon Go, хотя то, что они делают, неясно. Новый покемон был впервые, просочился вчера в исходном коде _pokemon go's . Покемон несет монету на спине и напоминает домноженного муравья с элементами стержней. Покемон в настоящее время не подходит в игре, и его название не было дано. В то же время компания Pokemon запустила новый веб-сайт, который показывает сундук, счетчик и единственный номер. Никаких других деталей не было предоставлено о груди, но его внешний вид наряду с появлением загадочного покемона не может быть совпадением. Более подробная инфор

Когда будут показаны рейтинги FIFA 23?

Сезон рейтинга FIFA 23 не за горами, с заслуженными модернизациями и шокирующими понижениями, которые должны прибыть для некоторых из лучших звезд футбола. Рейтинг FIFA 23 раскрывает FIFA 23 лучших 100 рейтингов Мы уже видели, как некоторые рейтинги игроков просочились, но фанаты начинают задаваться вопросом, когда мы начнем видеть полную рейтинг FIFA 23. Проверьте ниже, чтобы узнать, когда мы думаем, что рейтинги FIFA 23 начнут раскрываться. Рейтинг FIFA 23 раскрывает С появлением новых героев FUT и нескольких новых значков, которые будут подтверждены EA, рейтинговые показатели не должны быть далеко. В предыдущие годы мы видели раскрытия в следующие даты: FIFA 22-17/09/2021 FIFA 21-10/09/2020 * FIFA 20-09/09/2019 * FIFA 19-12/09/2018 * FIFA 18-11/09/2017 * FIFA 17-29/08/2016 * FIFA 16-04/09/2015 * FIFA 15-07/09/2014 * FIFA 14-05/09/2013 С подтверждением FIFA 23 для 30 сентября Дата выпуска в этом году, мы ожидаем, что оценка раскрывает, чтобы начать фильтрацию пр

Покемон Скарлет и Вайолет раскрывают совершенно новый покемон

Совершенно новый покемон был только что показан для pokemon Scarlet и Violet. После раскрытия лидера спортзала Iono в начале этой недели компания Pokemon официально рассказала своему партнеру Pokemon Bellibot, лягушке электрического типа Pokemon. Bellibot генерирует электричество, расширяя и сжимая его желудок, а затем выпускает ее из двух ударов на боковой части головы, которые напоминают глаза. Это верно-большие удары на голове на самом деле не его глаза. Другая информация о покемонах, такая как его подтвержденный тип или какие способности у него, была не сразу доступна, но вы можете проверить новую лягушку Pokemon внизу в сегодняшнем трейлере. Интересно, что открытие из двух частей было впервые, когда компания Pokemon использовала голосовые актеры, чтобы воплотить в жизнь лидера спортзала, хотя эти видео, вероятно, не являются представителями игрового процесса. Тем не менее Ионо, похоже, может стать важной частью будущих маркетинговых точек, так как у компании Pokemon теперь есть